Pokalbių konsultanto funkcionalumo veikimui reikalingi pasirenkami (funkciniai) slapukai, žr. „Slapukų nustatymai“

Veikla ir istorija

veikla

Lietuvos paštas yra didžiausias pašto ir siuntų paslaugų teikėjas šalyje. Jis valdo 170 pašto skyrių ir daugiau nei 430 paštomatų turintį LP EXPRESS tinklą. Daugiau negu 17 tūkstančių kaimiškų vietovių Lietuvos pašto paslaugas gyventojams teikia 550 mobiliųjų laiškininkų. Bendrovės vizija – būti regioną su pasauliu jungiančiu patikimiausiu siuntų pristatymo tinklu.

Faktai apie Lietuvos paštą

  • 36 mln.

    daiktų per metus

    Daiktus išsiunčiame ir priimame iš beveik 200 skirtingų pasaulio šalių.

  • Virš 430

    LP EXPRESS paštomatų

    Tai pats populiariausias būdas siųsti ir gauti siuntas šalies viduje.

  • Apie 2700 

    darbuotojų

    Dirbame visoje Lietuvoje, kad pašto paslaugos pasiektų visus šalies gyventojus. 

  • 170

    pašto skyrių

    Tiems, kurie teikia pirmenybę gyvam aptarnavimui. 

  • 2054

    laiškininkai, iš kurių daugiau nei 540 – mobilieji

    Kasdien laiškininkai pristato vis daugiau siuntų tiesiai į klientų namus.

  • logistikos centrai

    Logistikos centrai – nematoma Lietuvos pašto pusė, kur kasdien surūšiuojami tūkstančiai laiškų ir siuntinių.

Lietuvos pašto specialieji įpareigojimai

  • Universaliosios pašto paslaugos teikimo užtikrinimas Lietuvos gyvenamosiose vietovėse ne mažiau nei 5 darbo dienas per savaitę. Universaliosios pašto paslaugos apima siuntų iki 2 kg ir siuntinių iki 10 kg, taip pat registruotųjų ir įvertintųjų pašto siuntų surinkimą, rūšiavimą, vežimą ir pristatymą, taip pat pašto siuntinių iki 20 kg, gautų iš kitų valstybių narių, pristatymą.
  • Periodinių leidinių kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams pristatymas. Šis įsipareigojimas apima laikraščių ir žurnalų, išskyrus priskirtų prie erotinio ir (ar) smurtinio pobūdžio leidinių ir tų, kurių daugiau kaip 50 procentų teksto sudaro reklama, priėmimą iš leidėjų, paskirstymą ir pateikimą kaimo gyvenamųjų vietovių ir retai bei vidutiniškai tankiai apgyvendintų miestų prenumeratoriams.
  • Specialiųjų įpareigojimų vykdymui gauti valstybės biudžeto asignavimai
  • Reguliuojantys teisės aktai

Istorija

veikla-bottom

Pašto istorija Lietuvoje skaičiuojama jau nuo XVI amžiaus.

 

1562 m.

liepos 11 d. LDK kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Žygimanto Augusto pavedimu sukurtas reguliarus pašto gabenimo maršrutas „Vilnius-Krokuva-Viena-Venecija“.

1583 m.

Lenkijos karalius Steponas Batoras nustatė vienodus pašto paslaugų mokesčius. Paštas pradėtas pristatyti reguliariai. Galimybę pasinaudoti pašto paslaugomis turėjo kiekvienas žmogus.

1918 m.

lapkričio 16 d. Lietuvos Respublikos finansų, prekybos ir pramonės ministras Martynas Yčas pasirašė potvarkį, kuriuo įkuriama Lietuvos pašto valdyba. Nuo šios dienos skaičiuojama Lietuvos pašto istorija.

1940 - 1990 m.

II Pasaulinio karo metais Lietuvos ryšių infrastruktūra buvo sunaikinta, nebeliko pašto transporto, susisiekimo geležinkeliais.

1990 m.

spalio 7 d. pašto apyvartoje pasirodė pirmoji nepriklausomos Lietuvos pašto ženklų serija „Angelas“.

1991 m.

gruodžio 17 d. nutarta reorganizuoti Lietuvos ryšių valdymo struktūrą – pašto ryšiai atskirti nuo elektros ryšių, įsteigta VĮ „Lietuvos paštas“.

2006 m.

VĮ „Lietuvos paštas“ reorganizuota į akcinę bendrovę „Lietuvos paštą“.

2011 m.

spalį pradėjo veikti pirmieji Lietuvoje siuntų siuntimo bei gavimo savitarnos terminalai SIUNTOS24, kuriuos pradėjo diegti Lietuvos paštas drauge su bendrove „Kautra".

2012 m.

birželį Lietuvos paštas įsigijo siuntų savitarnos terminalus SIUNTOS24 valdančią bendrovę „Baltic Post“.

2012 m.

rugsėjį „LP EXPRESS" vardu pervadinti siuntų savitarnos terminalai ir kurjerių veikla.

2012 m.

gruodį pradėjo veikti pirmieji Lietuvos pašto finansinių paslaugų skyriai „PayPost“.

2015 m.

sausį, Lietuvoje įvedus eurus, 330-yje šalies paštų du mėnesius litai neatlygintinai keisti į eurus.

2015 m.

rugpjūtį Lietuvos paštas tapo viena pirmųjų valstybės valdomų įmonių Lietuvoje, sėkmingai diegiančių didžiausių pasaulyje verslo kompanijų taikomą LEAN (liet. „lieknos“ vadybos) filosofiją.

2015 m.

gruodį Lietuvos paštas atidarė pirmąjį naujos koncepcijos klientų aptarnavimo centrą. Jis įkurtas Vilniuje, Ukmergės g. 369 („BIG Vilnius").

2016 m.

spalį Lietuvos paštas, prisijungęs prie daugiašalio PRIME susitarimo, sudarė galimybes klientams nemokamai gauti išsamią informaciją apie savo pašto siuntos, siunčiamos į 31 pasaulio šalį, buvimo vietą.

2017 m.

gegužę 12 Lietuvos regionų startavo mobilusis laiškininkas.

2017 m.

gruodį didžiausių klientų srautų sulaukiančiuose Lietuvos miestų paštuose įdiegtos parašo planšetės.

2018 m.

sėkmingai startavo e-savitarnos sistema „Mano siuntos“, kuria naudojantis galima patogiai paruošti ir greitai išsiųsti siuntą.

2019 m.

210 laiškininkų į gatves išvažiavo su elektriniais dviračiais.

2019 m.

pradėtas statyti automatizuoto skirstymo logistikos centras Vilniuje.

2019 m.

siekiant gerinti darbo sąlygas ir suteikiamų paslaugų kokybę, 1,3 tūkst. laiškininkų visoje Lietuvoje išdalintos planšetės.

2020 m.

gegužės baigtos automatizuoto logistikos centro statybos Vilniuje.

2020 m.

lapkričio mėnesį, minint 102-ąjį Lietuvos pašto gimtadienį, naujajame logistikos centre pradėjo veikti pirmasis konvejeris, skirtas siuntas skirstyti automatizuotai. Procesas tapo spartesnis, tikslesnis bei visiškai skaitmenizuotas.

2020 m.

sparčiai išplėstas LP EXPRESS paštomatų tinklas – per metus jis pasiekė 270 paštomatų, siuntimo dėžučių skaičius pasiekė 43 tūkst.

2021 m.

pavasarį 1700 Lietuvos pašto laiškininkų klientus pradėjo aptarnauti moderniomis darbo priemonėmis – su planšetėmis ir spausdintuvais.

2021 m.

prasidėjo didysis Lietuvos pašto logistikos pokytis – visa siuntų ir laiškų skirstymo veikla tapo centralizuota. Naujai pastatytame Vilniaus logistikos centre siuntos pradėtos skirstyti 2 laiškų mašinomis ir 2 konvejeriais. Perėjus prie automatizuoto skirstymo, jis tapo ir centralizuotas – nebeliko anksčiau buvusių tarpinių perskirstymo stotelių, siuntos pradėtos skirstyti iki konkrečią apylinkę aptarnaujančio laiškininko, kurjerio ar paštomato. ISP (išmanaus skirstymo pogramos) vertė – 24 mln Eur.

2022 m.

užbaigtas laiškininkų motorizavimo etapas – jiems suteikta apie 800 transporto priemonių.

2022 m.

gerinant darbuotojų darbo sąlygas, laiškininkams įvedama 5 darbo dienų savaitė.

2022 m.

minint LP EXPRESS veiklos dešimtmetį, gyvenviečių, kuriose yra LP EXPRESS paštomatai, skaičius pasiekė šimtą. Paštomatų siuntimo dėžučių skaičius pasiekė 50 tūkst.

2022 m.

artinant pašto paslaugas prie kaimiškų vietovių gyventojų, įgyvendinta mobiliųjų laiškininkų programa. Šiuo metu 550 mobiliųjų laiškininkų teikia paslaugas klientams atvykdami į jų namus.

2023 m.

įgyvendinus dar vieną projekto etapą, iš viso per penkerius metus atnaujinta ir į klientams patogesnes lokacijas perkelta 38 proc. (65 vnt.) pašto skyrių.