Spausdinti

Dažniausiai užduodami klausimai

Dėmesio! Ši Lietuvos pašto paslauga yra uždaroma. Daugiau informacijos rasite čia.

 

Kodėl verta naudotis „Mano finansai“ paskyra?

„Mano finansai“ paskyroje taikomos palankesnės sąlygos ir įkainiai įvairioms finansinėms internetu atliekamoms operacijoms. Turėdami sąskaitą Lietuvos pašte naudodamiesi „Mano finansai“ paskyra vos keliais mygtukų paspaudimais galėsite:
  • pasitikrinti savo sąskaitos likutį.
  • peržiūrėti ir atsispausdinti išrašą.
  • atlikti lėšų pervedimus eurais į kitus Lietuvos ir Europos bankus.
  • teikti prašymus e. sąskaitoms gauti, sudaryti sutartis automatiniam e. sąskaitų apmokėjimui.
  • atlikti kitus veiksmus.

Ko reikia, kad galėčiau naudotis „Mano finansai“ paskyra?

Atvykite į artimiausią „PayPost“ skyrių ir pasirašykite Lietuvos pašto mokėjimo sąskaitos sutartį. Su savimi turėkite asmens tapatybės dokumentą.

Turėdami sąskaitą Lietuvos pašte prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros galėsite su mobiliuoju elektroniniu parašu arba trumpąja žinute (SMS) gaunamu kodu. Mokėjimo sąskaitos atidarymas ir naudojimasis „Mano finansai“ paskyra – nemokamas.

Jeigu kyla klausimų rašykite į info@post.lt arba skambinkite 8 700 55 400 (skambinant iš užsienio: +370 5 2333 060).

Kaip prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros?

Prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros galite su mobiliuoju elektroniniu parašu arba trumpąja žinute (SMS) gaunamu kodu.
  • Jei jungiatės naudodamiesi SMS kodu, jungiantis prie paskyros pasirinkite skiltį "SMS" ir suveskite atpažinimo kodą (Naudotojo ID), slaptažodį ir paspauskite "Prisijungti". Jeigu jungiatės pirmą kartą į slaptažodžio laukelį surinkite Jums išduotą pradinį slaptažodį. Atlikę šiuos žingsnius, į savo mobilaus telefono numerį gausite SMS žinutę su kodu, kurį reikės suvesti į prisijungimo lange atsiradusį laukelį.
  • Jei jungiatės naudodamiesi mobiliuoju parašu, jungiantis prie paskyros pasirinkite skiltį "M. Parašas". Jeigu jungiatės pirmą kartą arba pakeitėte savo mobilaus telefono numerį pažymėkite tai atitinkamai sistemoje – šiuo atveju jums papildomai reikės surinkti savo mobilaus telefono numerį. Šis žingsnis atliekamas tik jungiantis su mobilaus telefono numeriu, su kuriuo anksčiau prie „Mano finansai“ paskyros nesijungėte. Toliau suveskite atpažinimo kodą (Naudotojo ID) ir paspauskite "Prisijungti". Telefono ekrane pasirodys kontrolinis kodas, kuris turi sutapti su kontroliniu kodu rodomu „Mano finansai“ paskyros ekrane. Jei kodai sutampa, patvirtinkite tai PIN kodu.
  • Jeigu prie „Mano finansai“ paskyros jungiatės pirmą kartą atlikus aukščiau išvardintus žingsnius, sistema iškart paprašys pakeisti pradinį slaptažodį į naują, Jūsų sugalvotą slaptažodį. Naujas slaptažodis turi būti sudarytas iš 8 ar daugiau simbolių, sudarytų iš didžiųjų ir mažųjų raidžių bei skaičių.

Kurias internetines naršykles „Mano finansai“ paskyra palaiko?

Klientas, norintis naudotis „Mano finansai“ paskyra, privalo naudotis kompiuterine įranga, kurioje yra interneto ryšys ir įdiegta viena iš keturių naujausių Microsoft Internet Explorer, Firefox, Google Chrome ar Safari interneto naršyklės versijų;

Ar yra papildomų reikalavimų programiniai įrangai norint prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros?

Prašome įsijungti JavaScript palaikymą, nes kitaip negalėsite naudotis „Mano finansai“ paskyra. Instrukcijas, kaip įjungti JavaScript, galite rasti čia.

Kaip apsaugoti kompiuterį?

Prašome įsijungti JavaScript palaikymą, nes kitaip negalėsite naudotis „Mano finansai“ paskyra. Instrukcijas, kaip įjungti JavaScript, galite rasti čia.

1. Įdiekite patikimą antivirusinę programinę įrangą, nustatykite, kad ji tikrintų visus įeinančius ir išeinančius duomenis. Reguliariai atnaujinkite programinę įrangą ir naudokite naujausias naršyklių versijas.

2. Taip pat rekomenduojame įsidiegti užkardas (firewall) bei programas, apsaugančias kompiuterius nuo duomenų kaupimo ir kitų parazitinių programų („Adware/spyware checkers“).

3. Dalis interneto naršyklių suteikia galimybę išsaugoti prisijungimo duomenis, kad kitą kartą vartotojas galėtų prisijungti automatiškai (neįvesdamas slaptažodžio). Šios patogios funkcijos pagalba piktavaliai asmenys gali sužinoti Jūsų prisijungimo duomenis, todėl rekomenduojame visuomet atidžiai perskaityti ekrane iššokančius pranešimus ir nenaudoti šios galimybės prisijungimui prie „Mano finansai“ paskyros ir kitų portalų, kuriuose pateikiama konfidenciali informacija. Plačiau apie naršyklių pažeidžiamumus skaitykite čia.

Kaip atpažinti, kad tikrai esate „Mano finansai“ paskyros internetinėje svetainėje?

Atvėrę „Mano finansai“ paskyros internetinę svetainę, patikrinkite, kad svetainės adreso pradžia būtų „https“, o ne „http“ ir kad adreso lauko kairėje arba apatiniame dešiniajame lango kampe būtų spynos piktograma, rodanti, kad jungtis yra saugu:

Kas yra kliento atpažinimo priemonės?

Norint prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros reikia turėti atpažinimo priemones. Jos klientui įteikiamos „PayPost" skyriuose, pasirašant mokėjimo sąskaitos sutartį. Naudojamos atpažinimo priemonės:
  • atpažinimo kodas — identifikacinis numeris, kurį klientas gauna pasirašydamas mokėjimo sąskaitos sutartį.
  • pradinis slaptažodis — slaptažodis, įvedamas pirmą kartą jungiantis prie „Mano finansai“ paskyros.
  • slaptažodis – kliento sugalvotas slaptažodis.
  • SMS kodas — trumpąja žinute (SMS) gaunamas vienkartinis kodas.
  • mobiliojo elektroninio parašo priemonė.

Ar naudojimasis atpažinimo priemonėmis kainuoja?

Bendrovė šią paslaugą teikia nemokamai. Tačiau naudojantis mobiliuoju elektroniniu parašu mokestį gali taikyti jūsų mobiliojo ryšio operatorius.

Ar galiu gautomis atpažinimo priemonėmis pasinaudoti esant užsienyje?

Trumpąja žinute (SMS) gaunamas kodas veiks visose šalyse, kuriose galite gauti trumpąsias žinutes SMS. Mobiliojo elektroninio parašo atveju priemonė gali neveikti kai kuriose šalyse, todėl prieš vykstant į užsienį rekomenduojame apie tai pasitarti su savo mobilaus ryšio operatoriumi. Paminėtina, kad abi atpažinimo priemonės standartiškai būna aktyvuotos, todėl neveikiant vienai visada galima naudotis kita.

Kas ir kur gali įsigyti mobilųjį elektroninį parašą?

Mobilųjį elektroninį parašą gali įsigyti pilnamečiai, mobiliųjų operatorių abonentai (išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilusis elektroninis parašas neišduodamas), bet kuriame Jūsų mobiliojo operatoriaus salone. Tiesiog vietoj Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus išduota nauja SIM kortelė su elektroninio parašo sertifikatu.

Kas ir kur gali įsigyti mobilųjį elektroninį parašą?

Mobilųjį elektroninį parašą gali įsigyti pilnamečiai, mobiliųjų operatorių abonentai (išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilusis elektroninis parašas neišduodamas), bet kuriame Jūsų mobiliojo operatoriaus salone. Tiesiog vietoj Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus išduota nauja SIM kortelė su elektroninio parašo sertifikatu.

Ką daryti, jei negaliu prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros?

Negalėdami prisijungti prie „Mano finansai“ paskyros su mobiliuoju parašu, užklauskite Jus aptarnaujantį operatorių, ar nėra sutrikdytas mobiliojo parašo veikimas. Nesant sutrikimų, prašome susisiekti su Lietuvos paštu tel. 8 700 55 400. Jei Jūsų „Mano finansai“ paskyra buvo blokuota, kai 5 kartus neteisingai suvedėte prisijungimo duomenis, atvykite į „PayPost“ skyrių su savo asmens tapatybės dokumentu arba skambinkite tel. 8 700 55 400.

Kaip naudotis SMS kodu?

„Mano finansai“ paskyra pasiūlys jums suvesti trumpąja žinute (SMS) gautą kodą. Šis siunčiamas kodas yra vienkartinis, todėl kiekvieną kartą jungiantis ar pasirašant, „Mano finansai“ paskyroje Jums bus siunčiamas naujas kodas.

Kaip pasikeisti slaptažodį?

1. „Mano finansai“ paskyros viršutiniame dešiniajame kampe paspauskite ant savo vardo ir pavardės -> pasirinkite „Naudotojo nustatymai“ -> pasirinkite skiltį „Pakeisti slaptažodį“.

2. Užpildykite laukus:

  • įveskite seną slaptažodį.
  • įveskite naują slaptažodį.
  • • patvirtinkite naują slaptažodį dar kartą jį įvesdami.

3. Išsaugokite įvestus duomenis, paspausdami „Išsaugoti“.

Atkreipiame dėmesį, kad slaptažodis turi būti sudarytas iš ne mažiau kaip 8 simbolių ir turėti bent vieną skaičių, mažąją ir didžiąją raidę.

Ką daryti pamiršus savo slaptažodį?

Skambinkite tel. 8 700 55 400 arba atvykite į pasirinktą „PayPost“ skyrių su savo asmens tapatybės dokumentu.

Kokių duomenų negalima atskleisti?

  • Neatskleiskite savo paso, asmens tapatybės kortelės ar vairuotojo pažymėjimo duomenų kitiems asmenims, jeigu jie nenurodo aiškaus teisinio pagrindo šiems duomenims rinkti.
  • Nepraneškite prisijungimo prie „Mano finansai“ paskyros slaptažodžių ir kodų telefonu, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Bendrovė niekuomet nereikalauja šios informacijos pateikti minėtais būdais.

Ar turiu saugoti savo atpažinimo priemones?

Taip. Privalote užtikrinti Jums suteiktų atpažinimo priemonių saugumą, slaptumą, niekam jų neperduoti, neatskleisti, nedaryti jų prieinamų tretiesiems asmenims.

Ką daryti praradus/įtariant, kad atpažinimo priemonės tapo žinomos tretiesiems asmenims?

Praradus atpažinimo priemones (pametus savo prisijungimo kodus arba įtarus, kad prisijungimo duomenis galėjo sužinoti pašaliniai asmenys) nedelsiant atvykite į „PayPost“ skyrių arba skambinkite Lietuvos paštui. Lietuvos paštas iškart išduos naujas atpažinimo priemones (arba blokuos prieigą prie Jūsų „Mano finansai“ paskyros), kad niekas negalėtų pasinaudoti Jūsų sąskaitoje esančiomis lėšomis. Jūsų skambučių dėl prieigos prie „Mano finansai“ paskyros blokavimo laukiame telefonu 8 700 55 400 (skambinant iš užsienio: +370 5 2333 060) darbo dienomis nuo 8 iki 18 val. Ne darbo valandomis prašome 5 kartus neteisingai surinkti slaptažodį, kad prieiga prie „Mano finansai“ paskyros užsiblokuotų.

Kaip „Mano finansai“ paskyroje galiu patikrinti, ar mokėjimas buvo atliktas?

Visas „Mano finansai“ paskyroje atliktas operacijas, jų datas, būsenas ir kitas detales galite rasti operacijų sąraše, į kurį pateksite pasirinkę „Mokėjimai“ -> „Sąrašas“.

Kas yra SEPA mokėjimo nurodymas?

SEPA (angl. Single Euro Payments Area) – bendra mokėjimų eurais erdvė. Tai reiškia, kad atliekant mokėjimo nurodymą (mokėjimo pavedimą) eurais tos pačios taisyklės galioja tiek atliekant mokėjimo nurodymus Lietuvoje, tiek į kitas SEPA erdvės valstybes. SEPA erdvę sudaro visos Europos Sąjungos šalys, taip pat Islandija, Lichtenšteinas, Monakas, Norvegija ir Šveicarija.

SEPA mokėjimo nurodymai atliekami:
  • iškart, jei mokėtojo ir gavėjo sąskaitos yra Lietuvos pašte.
  • tą pačią bendrovės darbo dieną, jei paprastas mokėjimo nurodymas pateikiamas darbo dieną iki 16.00 val.
  • kitą darbo dieną, jei paprastas mokėjimo nurodymas pateikiamas po 16.00 val.

Kaip „Mano finansai“ paskyroje sustabdyti vykdomą mokėjimo nurodymą?

Atliktų ir vykdomų mokėjimų nurodymų statusą galite pasitikrinti „Mano finansai“ paskyroje, pasirinkę „Mokėjimai“ -> „Sąrašas“. Jeigu mokėjimas nėra įvykdytas, tokį mokėjimą galite atmesti ir jis nebus atliktas.

Kokius operacijų limitus galima nustatyti?

„Mano finansai“ sistemoje atliekamų operacijų limitai nustatomi ar keičiami „PayPost" skyriuje arba „Mano finansai“ paskyroje pagal Jūsų pageidavimus. Galite nustatyti limitus sau arba savo atstovui:

  • operacijos limitas — didžiausia leidžiama vienos operacijos suma;
  • dienos limitas — didžiausia pinigų suma, kurios neviršijant galima atlikti operacijas per dieną;
  • mėnesio limitas — didžiausia pinigų suma, kurios neviršijant galima atlikti operacijas per mėnesį.

Pasirašant sutartį Jums, jeigu neišreikšite pageidavimo turėti kitokius limitus, bus pritaikytas standartinis 10.000 eurų operacijos limitas ir 100.000 eurų dienos limitas. Jei naudosite atpažinimo priemonę, kuriai nustatyti mažesni limitai nei Jūsų pasirinkti – galios atpažinimo priemonės limitai.

Bendrovė, atsižvelgiant į naudojamą Atpažinimo priemonę, šiuo metu taiko šiuos limitus:

  • mobiliojo elektroninio parašo priemonei taikomas 50.000.000 eurų operacijos limitas ir 100.000.000 eurų dienos limitas;
  • trumpąja žinute (SMS) gaunamam kodui taikomas 1.500 eurų operacijos limitas ir 4.500 eurų dienos limitas.

Ar Lietuvos paštas gali blokuoti mano atpažinimo priemones / operacijas atliekamas „Mano finansai“ paskyroje?

Jeigu Mokėjimo nurodymas inicijuojamas „Mano finansai“ paskyroje ir Bendrovei kyla įtarimų, kad Mokėjimo nurodymas galimai pateiktas ne Kliento / paskirto Atstovo ir (ar) yra pažeisti Atpažinimo priemonių saugaus naudojimo reikalavimai, išdėstyti Bendrosiose taisyklėse, Bendrovės interneto tinklalapyje www.lietuvospaštas.lt, ir (ar) yra pažeistas Kliento / Atstovo naudojamos kompiuterinės, programinės, telefoninės ar kitos įrangos, kuria jungiamasi prie „Mano finansai“ paskyros, saugumas, ir (ar) yra kitų inicijuotos operacijos saugumo pažeidimo požymių arba kitų objektyviai pagrįstų priežasčių, susijusių su saugumu, įtariamu neautorizuotu ar nesąžiningu Atpažinimo priemonės naudojimu, ar yra kitų pagrįstų abejonių, ar „Mano finansai“ paskyroje inicijuota operacija yra Kliento / Atstovo autorizuota (toliau – įtartina operacija), Bendrovė turi teisę imtis papildomų veiksmų dėl įtartinos operacijos tikrinimo ir (ar) atsisakyti vykdyti įtartiną operaciją, jei tai būtina, blokuoti naudojimąsi Atpažinimo priemone. Nustačiusi įtartiną operaciją, Bendrovė gali susisiekti su Klientu / Atstovu Bendrovei pateiktais kontaktiniais duomenimis (telefonu ar kitomis nurodytomis ryšių priemonėmis) ir paprašyti patvirtinti / paneigti įtartinos operacijos inicijavimą. Jeigu Klientas / Atstovas jo Bendrovei nurodytais kontaktiniais duomenimis yra nepasiekiamas arba susisiekus su Klientu / Atstovu jis minėtos operacijos nepatvirtina, Bendrovė turi teisę atsisakyti vykdyti tokią operaciją kaip neautorizuotą, blokuoti naudojimąsi Atpažinimo priemone. Bet kuriuo atveju atsisakius vykdyti operaciją kaip neautorizuotą, naudojimosi Atpažinimo priemone blokavimo atveju Bendrovė apie tai informuoja Klientą / Atstovą „Mano finansai“ paskyroje ar kitu Bendrovės pasirinktu būdu, išskyrus atvejus, kai tokia informacija susilpnintų saugumo priemones ar būtų draudžiama pagal kitus teisės aktus.

Informacija atnaujinta: 2018-07-11