Spausdinti

MANO finansai paskyra (E. mokėjimų sistema)

Kodėl verta naudotis E. mokėjimų sistema?

Lietuvos pašto elektroninių mokėjimų sistema taiko palankesnes sąlygas ir įkainius įvairioms finansinėms internetu atliekamoms operacijoms. Turėdami sąskaitą Lietuvos pašte vos keliais mygtukų paspaudimais galėsite:
  • pasitikrinti savo sąskaitos likutį,
  • peržiūrėti ir atsispausdinti reikalingus išrašus,
  • atlikti lėšų pervedimus eurais į kitus Lietuvos ir Europos bankus,
  • teikti prašymus e. sąskaitoms gauti, sudaryti sutartis automatiniam e. sąskaitų apmokėjimui ir dar daug kt. veiksmų.

Kaip prisijungti prie E. mokėjimų sistemos?

Atvykite į artimiausią „PayPost“ skyrių ir pasirašykite Lietuvos pašto mokėjimo sąskaitos sutartį. Su savimi turėkite:
  • asmens tapatybės dokumentą – LR piliečio pasą arba asmens tapatybės kortelę (jei esate privatus klientas);
  • asmens tapatybės dokumentą ir juridinio asmens tapatybei nustatyti būtinus dokumentus (jei esate verslo klientas).

Turėdami sąskaitą Lietuvos pašte prisijungti prie E. mokėjimų sistemos galite su mobiliuoju elektroniniu parašu arba trumpąja žinute (SMS) gaunamu kodu. Mokėjimo sąskaitos atidarymas ir naudojimasis E. mokėjimų sistema – nemokamas.

Jeigu kyla klausimų rašykite į giro@post.lt arba skambinkite 8 700 55 400 (skambinant iš užsienio: +370 5 2333 060)

Kurias internetines naršykles E. mokėjimų sistema palaiko?

Galite naudotis E. mokėjimų sistema kompiuteriu, kuriame yra įdiegta viena iš šių naršyklių:
  • Google Chrome 16 ir naujesnės versijos
  • Mozilla Firefox 10 ir naujesnės versijos
  • Internet Explorer 9 ir naujesnės versijos
  • Safari 5 ir naujesnės versijos
  • Opera 10 ir naujesnės versijos

Galite naudotis E. mokėjimų sistema per mobilųjį telefoną ar planšetę, kurioje yra įdiegta viena iš šių naršyklių:

  • Apple iOS 6.0
  • Android 4.0
  • Windows phone 8
  • Chrome for Android 18 ir naujesnės versijos
  • Firefox mobile 18 ir naujesnės versijos
  • Opera 11.5 ir naujesnės versijos

Jeigu E. mokėjimų sistemos prisijungimo puslapyje naršyklės viršuje matote pranešimą „Naudojate nebepalaikomą arba pasenusią naršyklės versiją, todėl kai kurios E. mokėjimų sistemos funkcijos gali neveikti. Rekomenduojame atsinaujinti naršyklę arba naudoti kitą.“, tai reiškia, kad naudojamos naršyklės versija yra per sena ir, norėdami naudotis E. mokėjimų sistema, turite ją atnaujinti.

Kaip įjungti JavaScript naršyklėje?

Jeigu naršyklės viršuje matote pranešimą „Naršyklėje išjungtas JavaScript palaikymas. Prašome įsijungti JavaScript palaikymą, nes kitaip negalėsite naudotis E. mokėjimų sistema.“, tai reiškia, kad jūsų kompiuteryje JavaScript yra negalimas. Instrukcijas, kaip įjungti JavaScript, galite rasti čia.

Kaip apsaugoti kompiuterį?

1. Įdiekite patikimą antivirusinę programinę įrangą, nustatykite, kad ji tikrintų visus įeinančius ir išeinančius duomenis. Reguliariai atnaujinkite programinę įrangą ir naudokite naujausias naršyklių versijas.

2. Taip pat rekomenduojame įsidiegti užkardas (firewall) bei programas, apsaugančias kompiuterius nuo duomenų kaupimo ir kitų parazitinių programų („Adware/spyware checkers“).

3. Dalis interneto naršyklių suteikia galimybę išsaugoti prisijungimo duomenis, kad kitą kartą vartotojas galėtų prisijungti automatiškai (neįvesdamas slaptažodžio). Šios patogios funkcijos pagalba piktavaliai asmenys gali sužinoti Jūsų prisijungimo duomenis, todėl rekomenduojame visuomet atidžiai perskaityti ekrane iššokančius pranešimus ir nenaudoti šios galimybės prisijungimui prie E. mokėjimų sistemos ir kitų portalų, kuriuose pateikiama konfidenciali informacija. Plačiau apie naršyklių pažeidžiamumus skaitykite čia.

Kaip atpažinti, kad tikrai esate E. mokėjimai internetinėje svetainėje?

Atvėrę E. mokėjimai internetinę svetainę, patikrinkite:
  • svetainės adreso pradžia turi būti „https“, o ne „http“:
  • ar apatiniame dešiniajame lango kampe arba adreso lauko kairėje yra spynos piktograma, rodanti, kad jungtis saugu:

Kas yra kliento atpažinimo priemonės?

Norint prisijungti prie E. mokėjimų sistemos reikia turėti atpažinimo priemones. Jos klientui įteikiamos „PayPost" skyriuose, pasirašant kliento atpažinimo priemonių naudojimo sąlygas. Naudotojo atpažinimo priemonės:
  • atpažinimo kodas — kaskart jungiantis prie svetainės įvedama skaičių seka.
  • pradinis slaptažodis — slaptažodis, įvedamas tik pirmą kartą jungiantis prie E. mokėjimų sistemos.
  • slaptažodis – kliento sugalvotas slaptažodis, naudojamas kiekvieną kartą jungiantis prie E. mokėjimų sistemos.
  • trumpąja žinute (SMS) gaunamas kodas — bendrovės trumpąja žinute (SMS) siunčiamas vienkartinis kodas.
  • mobiliojo elektroninio parašo priemonė.

Ar naudojimasis atpažinimo priemonėmis kainuoja?

Bendrovė šią paslaugą teikia nemokamai. Tačiau naudojantis mobiliuoju elektroniniu parašu mokestį gali taikyti jūsų mobiliojo ryšio operatorius.

Ar galiu gautomis atpažinimo priemonėmis pasinaudoti esant užsienyje?

Trumpąja žinute (SMS) gaunamas kodas veiks visose šalyse, kuriose galite gauti paprastus SMS. Mobiliojo elektroninio parašo atveju priemonė gali neveikti kai kuriose šalyse, todėl prieš vykstant į užsienį rekomenduojame apie tai pasitarti su savo mobilaus ryšio operatoriumi. Paminėtina, kad abi atpažinimo priemonės standartiškai būna aktyvuotos, todėl neveikiant vienai visada galima naudotis kita.

Kodėl verta naudotis mobiliuoju parašu?

Norint patvirtinti savo tapatybę mobiliuoju elektroniniu parašu, tereikia turėti mobilųjį telefoną ir į jį įvesti savo sPIN kodą, kurį prireikus galite patys pasikeisti. Jei pamesite ar užblokuosite mobilųjį telefoną, niekas negalės pasinaudoti jūsų el. tapatybe, nes ji apsaugota mobiliojo elektroninio parašo aktyvinimo slaptažodžiu.

Kas ir kur gali įsigyti mobilųjį elektroninį parašą?

Mobilųjį elektroninį parašą gali įsigyti pilnamečiai, mobiliųjų operatorių abonentai (išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilusis elektroninis parašas neišduodamas), bet kuriame Jūsų mobiliojo operatoriaus salone. Tiesiog vietoj Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus išduota nauja SIM kortelė su elektroninio parašo sertifikatu.

Ką daryti, jei negaliu prisijungti prie E. mokėjimų sistemos?

Negalėdami prisijungti prie E. mokėjimų sistemos su mobiliuoju parašu, užklauskite Jus aptarnaujantį operatorių, ar nėra sutrikdytas mobiliojo parašo veikimas. Nesant sutrikimų, prašome susisiekti su Lietuvos paštu informacijos tel. 8 700 55 400. Jei Jūsų paskyra E. mokėjimų sistemoje buvo blokuota, kai 5 kartus neteisingai suvedėte prisijungimo duomenis, turėsite atvykti į „PayPost“ skyrių su savo asmens tapatybės dokumentu ir pateikę raštišką prašymą gauti naujas atpažinimo priemones.

Kaip naudotis trumpąja žinute (SMS) gaunamu kodu?

E. mokėjimų sistema pasiūlys jums suvesti trumpąja žinute (SMS) gautą kodą. Šis siunčiamas kodas yra vienkartinis, todėl kiekvieną kartą jungiantis ar pasirašant E. mokėjimų sistema Jums bus siunčiamas naujas kodas.

Kaip pasikeisti slaptažodį?

1. E. mokėjimų sistemos viršutiniame dešiniajame kampe pasirinkite „Nustatymai“ —> „Keisti slaptažodį“.

2. Užpildykite laukus:

  • įveskite seną slaptažodį
  • įveskite naują slaptažodį
  • dar kartą įveskite naują slaptažodį

3. Išsaugokite įvestus duomenis.

Atkreipiame dėmesį, kad slaptažodis turi būti sudarytas iš ne mažiau kaip 8 simbolių ir turėti bent vieną skaičių, mažąją ir didžiąją raidę.

Ką daryti pamiršus savo slaptažodį?

Atvykite į pasirinktą „PayPost“ skyrių ir bendrovės darbuotojas, patikrinęs Jūsų tapatybę, išduos naują pradinį slaptažodį.

Kokių duomenų negalima atskleisti?

1. Neatskleiskite savo paso, asmens tapatybės kortelės ar vairuotojo pažymėjimo duomenų kitiems asmenims, jeigu jie nenurodo aiškaus teisinio pagrindo šiems duomenims rinkti.

2. Nepraneškite prisijungimo prie E. mokėjimų sistemos slaptažodžių ir kodų telefonu, nesiųskite jų paštu ar el. paštu. Bendrovė niekuomet nereikalauja šios informacijos pateikti minėtais būdais.

Ar turiu saugoti savo atpažinimo priemones?

Taip. Privalote užtikrinti Jums suteiktų atpažinimo priemonių saugumą, slaptumą, niekam jų neperduoti, neatskleisti, nedaryti jų prieinamų tretiesiems asmenims.

Ką daryti praradus/įtariant, kad atpažinimo priemonės tapo žinomos tretiesiems asmenims?

Praradus atpažinimo priemones (pametus savo prisijungimo kodus arba įtarus, kad prisijungimo duomenis galėjo sužinoti pašaliniai asmenys) nedelsiant atvykite į „PayPost“ skyrių arba skambinkite bendrovei. Bendrovė iškart išduos naujas atpažinimo priemones (arba blokuos prieigą prie Jūsų E. mokėjimų sistemos paskyros), kad niekas negalėtų pasinaudoti Jūsų sąskaitoje esančiomis lėšomis. Jūsų skambučių dėl prieigos prie E. mokėjimų sistemos blokavimo laukiame telefonu 8 700 55 400 (skambinant iš užsienio: +370 5 2333 060) darbo dienomis nuo 8 iki 18 val. Ne darbo valandomis prašome parašyti užklausą per E. mokėjimų sistemą. Atsakysime kuo skubiau, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

Kaip galiu patikrinti, ar mokėjimas buvo atliktas E. mokėjimų sistemoje?

Visus E. mokėjimų sistema atliktus mokėjimus galima rasti „Mokėjimų apžvalgos“ puslapyje. Ten rasite datą, būseną ir kitas mokėjimo detales.

Kas yra SEPA mokėjimo nurodymas?

SEPA (angl. Single Euro Payments Area) – bendra mokėjimų eurais erdvė. Tai reiškia, kad atliekant mokėjimo nurodymą (mokėjimo pavedimą) eurais tos pačios taisyklės galioja tiek atliekant mokėjimo nurodymus Lietuvoje, tiek į kitas SEPA erdvės valstybes. SEPA erdvę sudaro visos Europos Sąjungos šalys, taip pat Islandija, Lichtenšteinas, Monakas, Norvegija ir Šveicarija.

SEPA mokėjimo nurodymai atliekami:
  • tą pačią darbo dieną, jei mokėtojo ir gavėjo sąskaitos yra Lietuvos pašte;
  • tą pačią bendrovės darbo dieną, jei paprastas mokėjimo nurodymas pateikiamas darbo dieną iki 16.00 val.;
  • kitą darbo dieną, jei paprastas mokėjimo nurodymas pateikiamas po 16.00 val.

Kaip sustabdyti E. mokėjimų sistema vykdomą mokėjimo nurodymą?

Atliktų ir vykdomų mokėjimų nurodymų statusą galima pasitikrinti E. mokėjimų sistemos „Mokėjimų apžvalgos“ skiltyje. Jeigu mokėjimo statusas yra „pasirašytas“, „dalinai pasirašytas“, „nepasirašytas“, tokį mokėjimą galima tiesiog ištrinti arba atmesti, ir jis nebus atliktas.

Kokius operacijų limitus galima nustatyti?

E. mokėjimų sistemoje atliekamų operacijų limitai nustatomi ar keičiami tik Paypost skyriuje Jūsų pageidavimu. Limitai gali būti nustyti sąskaitai ir/ar atstovui:
  • vienos operacijos limitas — didžiausia leidžiama vienos operacijos suma
  • vienos dienos operacijų limitas — didžiausia pinigų suma, kurios neviršijant galima atlikti operacijas per vieną bendrovės darbo dieną
  • vieno mėnesio operacijų limitas — didžiausia pinigų suma, kurios neviršijant galima atlikti operacijas per mėnesį

Bendrovė, atsižvelgiant į naudojamą Atpažinimo priemonę, taiko šiuos vieno mėnesio operacijų limitus:

  • mobiliojo elektroninio parašo priemonei – 300 000 000 (trys šimtai milijonų) Eur;
  • trumpąja žinute (SMS) gaunamam kodui – 100 000 (vienas šimtas tūkstančių) Eur.

Šie visi limitai nėra sumuojami ir yra taikomas mažiausias iš nustatytų.

Ar Bendrovė gali blokuoti mano atpažinimo priemones / operacijas atliekamas E. mokėjimų sistema?

Jeigu Bendrovei kyla įtarimų, kad mokėjimas galimai atliekamas ne kliento ar jo paskirto atstovo ar yra pažeisti atpažinimo priemonių saugaus naudojimo reikalavimai, ar yra pažeistas kliento / atstovo naudojamos kompiuterinės, programinės, telefoninės ar kitos įrangos, kuria jungiamasi prie E. mokėjimų sistemos, saugumas, ar yra kitų inicijuotos operacijos saugumo pažeidimo požymių arba kitų objektyviai pagrįstų priežasčių, susijusių su saugumu, įtariamu neautorizuotu ar nesąžiningu atpažinimo priemonės naudojimu, ar yra kitų pagrįstų abejonių, ar E. mokėjimų sistemoje inicijuota operacija yra kliento / atstovo autorizuota (toliau – įtartina operacija), Bendrovė turi teisę imtis papildomų veiksmų dėl įtartinos operacijos tikrinimo ir atsisakyti vykdyti įtartiną operaciją, jei tai būtina, blokuoti naudojimąsi atpažinimo priemone. Nustačiusi įtartiną operaciją, Bendrovė gali susisiekti su klientu / atstovu Bendrovei pateiktais kontaktiniais duomenimis (telefonu ar kitomis nurodytomis ryšių priemonėmis) ir paprašyti patvirtinti / paneigti įtartinos operacijos inicijavimą. Jeigu klientas / atstovas jo Bendrovei nurodytais kontaktiniais duomenimis yra nepasiekiamas arba susisiekus su klientu / atstovu jis minėtos operacijos nepatvirtina, Bendrovė turi teisę atsisakyti vykdyti tokią operaciją kaip neautorizuotą, blokuoti naudojimąsi atpažinimo priemone. Bet kuriuo atveju atsisakius vykdyti operaciją kaip neautorizuotą, naudojimosi atpažinimo priemone blokavimo atveju Bendrovė apie tai informuoja klientą / atstovą E. mokėjimų sistema ar kitu Bendrovės pasirinktu būdu, išskyrus atvejus, kai tokia informacija susilpnintų saugumo priemones ar būtų draudžiama pagal kitus teisės aktus. Klientas / atstovas yra atsakingas už nuolatinį savo kontaktinių duomenų atnaujinimą Bendrovėje.

Informacija atnaujinta: 2017-08-07