Spausdinti

Internetinė prekyba mažino kalėdinį stresą

2016-12-22

Kalėdines dovanas šiemet lietuviai aktyviai graibstė nuo elektroninių parduotuvių lentynų. Kas trečias Lietuvos gyventojas, kuriam yra tekę bent kartą pirkti virtualiai, po šventine eglute dės internetu įsigytas dovanas.

kaledines_dovanos_internetu.jpg

Išankstiniai Lietuvos pašto užsakymu atliekamo kasmetinio Lietuvos gyventojų pirkimo įpročių tyrimo rezultatai rodo, kad šiemet kalėdinių dovanų elektroninėse parduotuvėse pirko 23 proc. įprastai internetu perkančių respondentų arba 13 proc. visų interneto naudotojų. 

„Iš elektroninių parduotuvių paprastai perkamos didesnės vertės dovanos ar tos, kurių buvo numatyta įsigyti iš anksto. Internetas suteikia galimybę palyginti tų pačių prekių kainas ir pasirinkti tinkamiausią variantą. Tuo tarpu įprastose fizinėse parduotuvėse dažniau ieškoma spontanišku sprendimu perkamų ar pigesnių prekių. Pirkėjai, dar nesugalvoję, kokią dovaną pirks artimiesiems, parduotuvėse ieško šventinių dovanų idėjų ar pasiūlymų.

Norėjusieji išvengti Kalėdų karštinės, blaškymosi po prekybos centrus ir laiko gaišaties transporto spūstyse, – o tai pastarosiomis dienomis ypač aktualu didmiesčių gyventojams, – apsipirko virtualiuoju būdu“, – tvirtino Lietuvos pašto rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.

Jos teigimu, tiems gyventojams, kurie turi įprotį viską atidėti paskutinei minutei, dairytis dovanų elektroninėse parduotuvėse neverta, nes paprasčiausiai nebus spėjama iki Kalėdų pristatyti pirkinių. „Didžiųjų užsienio ir Lietuvos elektroninių parduotuvių tinklalapiuose pirkėjai buvo informuojami iki kurios dienos ir netgi valandos prekė turėtų būti nupirkta, kad dar iki Kalėdų pasiektų pirkėją“, – teigė E. Jurkienė.

Pasak e. prekybos ekspertės, aktyviausiai kalėdinių dovanų internetu pirko tie, kurie įprastai apsiperka internetu. Jie šiemet pirkiniams iš elektroninių parduotuvių išleido daugiau pinigų nei pernai. Internetu įsigytų prekių, kurios atsiimamos per siuntų savitarnos terminalus LP EXPRESS, srautas, palyginti su praėjusiais metais, yra išaugęs daugiau nei perpus. Internetinių pirkinių siuntimo bumas fiksuotas jau nuo lapkričio pradžios.

„Noras apžiūrėti prekes, pačiupinėti, įsitikinti, kad prekė tinkama, prieš įsigyjant yra viena iš pagrindinių priežasčių, pristabdančių Lietuvos gyventojų apsipirkimą internetu. Net penktadalis apklaustųjų tai nurodo pagrindine priežastimi, kodėl neperkama internetu. Taip pat pirkti kalėdinių dovanų internetu baimintasi dėl papildomų rūpesčių, jeigu dovana netiks ir teks ją grąžinti. Vyresni žmonės dažniau akcentavo, kad jie nemoka arba jiems apskritai per sudėtinga pirkti internetu, kad nepasitiki virtualiojo apsipirkimo būdu“, – pažymėjo E. Jurkienė.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, šiemet internetu yra pirkę 33,4 proc. šalies gyventojų. Tuo tarpu internetu perkančių ES šalių gyventojų vidurkis siekia apie 53 proc.

Lietuvos pašto užsakymu Lietuvos gyventojų pirkimo įpročių tyrimą šiuo metu atlieka viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė SIC. Tyrimo metu apklausiami 16–74 metų Lietuvos gyventojai.

Valstybės valdoma akcinė bendrovė Lietuvos paštas turi tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje. Lietuvos paštas teikia pašto, logistikos ir finansinio tarpininkavimo paslaugas.